Více informací
Přípojný kloub AL-KO AK 270 nahrazuje starší typ AK 300. Je určený pro montáž na nájezdové brzdy do 2700 kg s průměrem tažné trubky 50 mm a vrtáním pro horizontálně umístěné upevňovací šrouby. Kloub se běžně upevňuje dvěma horizontálně umístěnými šrouby (nejsou součástí dodávky). V zadní části kloubu je otvor pro vertikálně umístěný šroub, který umožňuje použít kloub i na nájezdových brzdách s upevňovacími šrouby umístěnými do kříže.
Maximální povolené svislé zatížení kloubu je 120 kg a je určen pro přívěsy vybavené nájezdovou brzdou do nejvyšší povolené / technicky přípustné hmotnosti přívěsu 2700 kg.
Kloub je vybaven indikátorem správného připojení. U odpojeného nebo špatně připojeného kloubu je zelený plastový indikátor zapadlý do kovového lůžka na hlavě kloubu a není vidět. Zároveň je jasně viditelný červený proužek na zadní straně rukojeti. Při správném připojení se vysune indikátor z kovového lůžka nahoru a zůstane ve vysunuté poloze tak, že je zřetelně viditelný. Při tom se páka sklopí do zavřené polohy a červený proužek na její zadní straně se skryje.
Na pravé boční straně kloubu najdete indikátor míry opotřebení. Po připojení vleku lze rychle posoudit míru opotřebení kloubového spojení a s tím spojená rizika. Indikátor míry opotřebení je rozdělen na dvě části - jedna je označena znaménkem "+" a jedna "-". Po připojení neopotřebeného kloubu na neopotřebenou kouli se jezdec indikátoru nachází v poli se znaménkem "+". Postupným opotřebováváním dosedacích ploch kloubu dochází k postupnému přesouvání ukazatele indikátoru. Pokud je po připojení kloubu na tažnou kouli ukazatel indikátoru v poli se znaménkem "-", je nutné vyměnit kloub za nový. Pozor! Pokud máte na vozidle nadměrně opotřebenou tažnou kouli, nebude se ukazatel nacházet v poli "+" ani po připojení nové tažné spojky a existuje reálné riziko rozpojení spoje během jízdy! Kouli ISO50 je potřeba přeměřit, dle četnosti používání měrkou, položka: 8SSK01